Skip to main content
ΜΑΡΙΑ ΓΑΒΑΛΑ

Κείμενα για τον κινηματογράφο

Για το «Krotkaya – Μια γλυκιά γυναίκα» (2017) του Sergei Loznitsa

Για το «Μπλε καφτάνι» (Le Bleu du caftan, 2022) της Maryam Touzani

Για το «Saint Omer» της Alice Diop

Για το «Broker» – «Τυχερό αστέρι» (2022) του Hirokazu Kore-eda

Για το «Rien à foutre» (2021) των Emmanuel Marre & Julie Lecoustre

Για το «R.M.N.» (2022) του Cristian Mungiu

Κινηματογραφώντας την καταστροφή και τη διάσωση – από τον κατάλογο του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ξαναβλέποντας τις «Τρεις γυναίκες» (1977) του Robert Altman, με το μάτι του 2023

To χάρισμα κι η ώρα η καλή, η ευτυχής σύμπτωση – για την ταινία «Η ιστορία μιας μυθιστοριογράφου» (2022) του Χονγκ Σανγκ-σου

Η «Καλόγρια» του Ντιντερό στο σινεμά

Σχόλιο για την ταινία «Η Αλίκη στις πόλεις» (1974) του Βιμ Βέντερς

Σχόλιο για την ταινία «Ingeborg Holm» (1913) του Victor Sjöström

Για την ταινία «Νέμεσις» (1936) του Fritz Lang

Το φάντασμα της αμερικάνικης ελευθερίας – για την ταινία «American honey» (2016) της Άντρεα Άρνολντ

Σχόλιο για την ταινία «Old joy» (2006) της Kelly Reichardt

Διαχρονικές αλήθειες και εμβόλιμα ψεύδη – σχόλιο για την ταινία «Ο άνθρωπος που σκότωσε τον Λίμπερτι Βάλανς» (1962) του Τζον Φορντ

Σχόλιο για την ταινία «Το γόνατο της Κλαίρης» (1970) του Ερίκ Ρομέρ

Στην κρυψώνα του έρωτα ή το τέλος της μοναξιάς – για την «Πράσινη αχτίδα» (1986) του Ερίκ Ρομέρ

Ο φιλόσοφος και ο ποιητής – για την ταινία «Η Πωλίν στην πλαζ» (1982) του Ερίκ Ρομέρ

Για το «First cow» (2020) της Kelly Reichardt

Κινηματογράφος και πολιτική: δύο ταινίες με τον Fabrice Luchini

Ένας κινηματογραφικός σταθμός – για το «Μυριέλ ή ο χρόνος μιας επιστροφής» (1963) του Αλαίν Ρεναί

Περί ερωτικών ορέξεων και ηθών: από τη βουλιμική Αϊντέ στην ανορεξική Λενά – για δύο ταινίες του Ερίκ Ρομέρ

Η ζωή είναι όνειρο ή χωρίς όνειρα δεν υπάρχει ζωή; – για την ταινία «Céline et Julie vont en bateau» (1974) του Ζακ Ριβέτ

Η απόφαση της πλειοψηφίας – για την ταινία «Η ιστορία της Αντέλ Ουγκό» (1975) του Φρανσουά Τρυφώ

Έρως – πόλεμος – για το «Je t’aime moi non plus» (1976) του Σερζ Γκένσμπουργκ

Τα αινιγματικά πρόσωπα – σχόλιο για δύο ταινίες της Ανιές Βαρντά

Senso: Μεταξύ θεού τε και θνητού – για το «Senso» (1954) του Λουκίνο Βισκόντι

Η αντίπερα όχθη της εφηβείας και το άνθος της μοναξιάς – για την ταινία «Πού είναι το σπίτι του φίλου μου;» (1987) του Αμπάς Κιαροστάμι

Πώς να ζήσει κανείς αν δεν θέλει να πεθάνει. Η ιστορία του Φραντς Μπίμπερκοπφ

«Η νύφη του Γκλόμνταλ» (1925) του Carl Dreyer: μια ταινία για την ανθρώπινη στενοκεφαλιά και μισαλλοδοξία

Η στρατηγική του θηρίου – για την ταινία «Λεβιάθαν» (2014) του Αντρέι Σβιάγκιντσεφ.

Το αίμα ενός ποιητή – για την ταινία «Boy meets girl» (1984) του Λεός Καράξ

«Το τανγκό του Σατανά»: σχόλιο για το μυθιστόρημα του Laszlo Krasznahorkai και για την ταινία του Bela Tarr

Για τη «Μικρή μαμά» (Petite Maman, 2021) της Σελίν Σιαμά

Διασχίζοντας τη σύγχρονη Κίνα με οδηγούς τον σκηνοθέτη Jia Zhang-ke και την ηθοποιό-μούσα του Zhao Tao

Θα μπορούσε να είναι, αλλά είναι; – για τον «Εξαφανισμένο» (Madre, 2019) του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Ένας Αμερικάνος φίλος – σχόλιο για την ταινία «Richard Jewell» (2019) του Clint Eastwood

Το ξυράφι και το βελόνι – για την ταινία «Η πόλη της θλίψης» (A city of sadness, 1989) του Χου Χσιάο-χσιεν

Σχόλια πάνω στο έργο της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγγάρη

Ταινίες που μπορούν να κάνουν τη ζωή μας πιο όμορφη

Αφιέρωμα: Στο βελούδο των σκοτεινών καναλιών (Το ταξίδι της Βενετίας στην οθόνη)

Χαρτογραφώντας έναν άλλο πλανήτη – για την ταινία «Χειμερία νάρκη» του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν

Μαγική πραγματικότητα – για την ταινία «Ο χορός της πραγματικότητας» (2013) του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι

Η δύσμοιρη Μαρί και η καλότυχη Αν

Το εγκώμιο της ελευθερίας και της αθωότητας – Ξαναβλέποντας τις ταινίες του Ζορζ Φρανζί με το μάτι του σήμερα

Η επιθυμία για συμφιλίωση και αγάπη – για την ταινία «Καλά Χριστούγεννα Κύριε Λόρενς» (1983) του Ναγκίσα Όσιμα

Από το ηλιοβασίλεμα στο έρεβος – για την ταινία «Δύση Ηλίου» (2018) του László Nemes

Ένα σχόλιο για την ταινία «Κλέφτες καταστημάτων» (2018) του Hirokazu Kore-eda

Από πόλεμο σε πόλεμο – για την ταινία «Ψυχρός πόλεμος» (2018) του Πάβελ Παβλικόφσκι

Τo τίμημα της διαφορετικότητας – για την ταινία «Μια νέα γυναίκα» (2017) της Λεονόρ Σεράιγ

Σχόλιο για την ταινία «Η τύχη» (1987) του Κριστόφ Κισλόφσκι

Για την ταινία «The rider» (2017) της Chloé Zhao

Το πεπρωμένο και η ουτοπία – για την ταινία «Mεκτούβ, Αγάπη μου» (2017) του Abdellatif Kechiche

Ένα σχόλιο για την ταινία «Γυναίκες που περάσατε από δω» (2017) του Σταύρου Τσιώλη

Η θυσία ενός Παιδιού και η τραγωδία των Άλλων -για την ταινία «Χωρίς αγάπη» (2017) του Αντρέι Σβιαγκίντσεφ.

Τα άυλα και τα αισθητά νήματα – για την «Αόρατη κλωστή» (2017) του Πολ Τόμας Άντερσον

Σχόλιο για το «Certain Women» (2016) της Kelly Reichardt

Δύσκολη Ελευθερία: σκόρπιες σκέψεις για την ταινία «Το Μέλλον» (2016) της Μία-Χάνσεν Λοβ

Ο αινιγματικός σωσίας – για την ταινία «Toni Erdmann» (2016) της Maren Ade

H ζωή μετά τον θάνατο – για το «Frantz» (2016) του Φρανσουά Οζόν

Η οικονομία των σωμάτων – για τις ταινίες «Ηνωμένες Πολιτείες της Αγάπης» (2016) του Tomasz Wasilewski και «Όταν τελειώσει ο έρωτας» (2016) του Joachim Lafosse

Το ταξί-σινεμά και η διακριτή ευφυΐα των Ιρανών – ένα σχόλιο για το «Ταξί» (2015) του Τζαφάρ Παναχί

Η γοητεία του να περπατάς στα σύννεφα – για την ταινία «Ο τέλειος γάμος» (1982) του Ερίκ Ρομέρ

Η Τσεμιλέ (Cemile) – Σχετικά με την ταινία «Κάποτε στην Ανατολία» (2011) του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν.

Η στρατηγική του θηρίου – για την ταινία «Λεβιάθαν» (2014) του Αντρέι Σβιάγκιντσεφ

Το οικείο και το ξένο: μια αλληγορία περί ηθικής – για τον «Λευκό θεό» (2014) του Κορνέλ Μουντρούτσο

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του – Για την ταινία «Τρελή αγάπη» (2014) της Jessica Hausner

Η άγνωστη γλώσσα – για την ταινία «Η φυλή» (2014) του Μίροσλαβ Σλαμποσπίτσκιι

Σχετικά με δύο ταινίες των αδελφών Νταρντέν: «Ροζέτα» (1999) και «Δύο ημέρες, μία νύχτα» (2014)

Από τον Ξένο του Αλμπέρ Καμύ, στους περιπλανώμενους του Τζον Φορντ – Για την ταινία «Μακριά από τους ανθρώπους» (2014) του David Oelhoffen

Για την ταινία «Κινήσεις στο σκοτάδι» (2013) της Kelly Reichardt

Για την ταινία «Δεν έχετε δει τίποτα ακόμη» (2013) του Alain Resnais

Σχόλιο για την ταινία «Camille Claudel, 1915» (2013) του Μπρυνό Ντυμόν

Σχόλιο για την ταινία «Tabu» (2012) του Miguel Gomes

Μαρία Γαβαλά
mariasgavala@yahoo.com
Web design by CALEIGH
© 2024